E-mail marketing

Haal meer uit online marketing met e-mail marketing!

Home - Online Marketing - E-mail marketing

E-mail marketing

E-mail marketing is een belangrijke tool in jouw online marketing strategie. Het is relatief goedkoop en je bereikt eenvoudig een geïnteresseerde doelgroep.

Met e-mail marketing en nieuwsbrieven kan je eenvoudig en snel nieuwe producten of diensten promoten, slapende klanten her-activeren en jezelf profileren.

Waar je met Social Media campagnes min of meer met hagel schiet en met zoekmachine advertenties alleen gebruikers trekt die op zoek zijn, kan je met e-mail marketing veel effectiever ‘slapende’ klanten wakker maken. Je zorgt juist voor een onbewuste trigger tot bezoek en/of aankoop.

E-mail marketing uitbesteden

Wanneer je zelf niet over tijd of marketing personeel beschikt, is uitbesteden een verantwoorde keuze. Een online assistent helpt jou met het opzetten van en het versturen van je nieuwsbrieven. Hierdoor heb jij er geen omkijken meer naar en trek je meer geïnteresseerde bezoekers naar je website of shop.

Wanneer je kiest voor CP Dataservices profiteer je van de vele voordelen van het werken met een Online Assistent. Gecombineerd met onze beproefde kwaliteit en service.

Succes van e-mail marketing

Je kent het vast wel bij jezelf. Al die nieuwsbrieven. Je ziet al snel door de bomen het bos niet meer. Maar ga dan ook bij jezelf na, welke nieuwsbrieven jij wél leest en vooral waarom. Vaak heeft dat te maken met een “Oh ja…” moment of een onderwerp dat triggert. Het is lang niet altijd zo eenvoudig om zo’n reactie los te maken.

Het succes van je e-mail marketing hangt sterk af van de gebruikers die je aanspreekt en wat je over hen weet.

Bereik je doel

Bijvoorbeeld; wanneer jouw klant altijd hondenvoer bij jou besteld, zal deze geen behoefte hebben aan aanbiedingen over kattenvoer.

Dit kan je heel ver doorvoeren. Dit noemen we segmenteren. Je klant in hokjes indelen, zodat deze een optimale nieuwsbrief en aanbiedingen te zien krijgt. Hierdoor zal de gebruiker eerder geneigd zijn jouw nieuwsbrief te lezen en naar je website te gaan.

Houd het doel in de gaten

Bereik jij jouw doel wel? Ondanks dat veel marketeers zich richten op opens (gelezen) en clicks (naar je website gaan), is jouw doel juist jouw website conversie te verhogen. Als de nieuwsbrief veel openers en clicks oplevert, maar deze niet of nauwelijks overgaan tot conversie dan is de nieuwsbrief misschien wel goed, maar wordt het doel niet bereikt.

Dan is het wellicht verstandig je landingspagina’s en website of shop kritisch te bekijken.

Bereik jij jouw doel?

Door je website bezoekers en e-mail campagnes goed te analyseren kan je dit meten.

Zo kan je jouw website bezoekers eenvoudig segmenteren in bezoekers afkomstig van een e-mail campagne en analyseren tot hoeveel aankopen ze zijn gekomen. Hierdoor kan je het effect van je e-mail campagne beoordelen en of de baten opwegen tegen de kosten.

List management

Haal meer uit je e-mail marketing met list management

Zorg dat je gebruikers je e-mail ook ontvangen. Dit doe je onder andere door een goed list management. Kort door de bocht is dit het beheer van je e-mail adressen. Hier houd je bijvoorbeeld uitschrijvers, inschrijvers, bounces (soft en hard) en segmentering bij. Veel van deze zaken kunnen geautomatiseerd worden, maar een goede segmentering behoeft toch vaak enige aandacht.

Door meer informatie op te vragen van je gebruikers kan je al op een redelijk eenvoudige manier segmentering toepassen. Zo kan je op basis van geslacht en geboortedatum vaak al een bepaalde segmentering toepassen. Maar je kan ook naar aankoop gedrag en/of interesses kijken. Dan komt een goed list management om de hoek kijken. Door structureel aankoop geschiedenis of interesses van je klant op te bouwen kan je inspelen op hun behoefte.

Een dataspecialist kan je helpen met segmentering

Bijvoorbeeld; wanneer een klant een zak hondenvoer koopt en jij weet hoeveel porties hondenvoer uit deze zak gaan, dan is het wellicht relevant om net voor het moment dat het hondenvoer op is, een aanbieding voor hondenvoer te sturen.

Een online assistent helpt jou met e-mail marketing

Waarom een online assistent?

Al deze zaken kosten tijd en enige kennis van zaken. Een online assistent helpt jou door proactief met jouw e-mail marketing aan de slag te gaan.

Bijvoorbeeld met het;

  • bloggen of het plaatsen van nieuwe artikelen om deze vervolgens via een e-mail campagne onder de aandacht te brengen
  • opmaken en plaatsen van landingspagina’s
  • het verzinnen van aansprekende onderwerpen
  • opmaken van de nieuwsbrief
  • uitvoeren van segmentaties en listmanagent
  • het analyseren van het succes van de nieuwsbrief of e-mail campagne
  • en nog tal van andere zaken

Zodat jij er niet meer mee lastig gevallen wordt en direct profiteert van de voordelen van e-mail marketing.

Waarom je e-mail marketing uitbesteden bij CP Dataservices?

Wanneer je kiest voor CP Dataservices profiteer je van de vele voordelen van het werken met een Online Assistent. Wij werken proactief samen met jou aan het bereiken van jouw doelen.

Met een online assistent heb jij één centraal aanspreekpunt, met een persoonlijke touch, goedkoper dan een online marketing bureau, veelzijdiger dan een personeelslid en met een professionele oplossing.

Met een online assistent haal je meer uit jouw e-mail marketing!

E-mail marketing uitbesteden?

Haal meer uit je e-mail marketing met een online assistent!

Vertel ons over jouw project, voor vrijblijvend advies op maat!

Contact